PRIVACY STATEMENT
Doel van deze privacyverklaring
In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verwerken en voor welk doel. Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Wij raden u daarom aan om deze privacyverklaring geregeld opnieuw te raadplegen.
Over ZorgTTP
Stichting ZorgTTP is gespecialiseerd in het op een passende manier beschermen van privacygevoelige informatie voor onderzoek en beleid. Wij vinden het daarom heel belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met uw met- privacy en persoonsgegevens. Wij werken daarom continu aan het verbeteren van ons privacy beleid op basis van de wet, rechtspraak en maatschappelijke opvattingen. ZorgTTP heeft ook twee onafhankelijke Functionarissen Gegevensbescherming aangesteld, die er onafhankelijk op toeziet dat wij ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) houden. De contactgegevens van onze Functionarissen voor Gegevensbescherming zijn:
Joost Verduijn / Leon de Jong
T: +31 (0)30-63 606 49
E: FG@zorgttp.nl
Dienstverlening en de AVG
Voor het verwerken van persoonsgegevens voor onze dienstverlening houden wij ons aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt. Dit betekent onder andere dat wij:
- Duidelijk vermelden waarom wij uw persoonsgegevens verwerken en hoelang wij deze bewaren. Wij infomeren u hierover via deze privacyverklaring en leggen dit vast in de overeenkomsten in die we met onze opdrachtgevers sluiten.
- Onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die wij daadwerkelijk nodig hebben voor de door ons gestelde doeleinden.
- U eerst vragen om toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin dit wettelijk verplicht is.
- U in gevallen waarin het vragen van toestemming voor het verwerken van persoonsgegevens niet passend is, waar mogelijk informeren over onder welke grondslag van de AVG wij uw persoonsgegevens verwerken.
- Technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die voor ons uw persoonsgegevens verwerken.
- U wijzen op de rechten die u onder de AVG heeft, onder andere het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw persoonsgegevens indien u ons hierom vraagt.
Welke gegevens verzamelen wij en waarom
Wij verwerken gegevens uitsluitend om u onze dienstverlening te kunnen aanbieden of om uw (open) sollicitatie in behandeling te kunnen nemen. Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
Bieden van informatie en ondersteuning
Als u gebruik maakt van ons contactformulier op de website www.zorgttp.nl dan worden de door u opgegeven persoonsgegevens verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan uw NAW (naam, adres, woonplaats)-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer. De door u opgegeven gegevens gebruiken wij voor:
- Het verstrekken van informatie over of het bieden van ondersteuning bij het uitvoeren van onze dienstverlening.
- Het uitvoeren van de, indien door u geplaatste, opdracht aan ZorgTTP tot het leveren van een dienst.
Als u het contactformulier op onze website invult, ons een e-mail stuurt of telefonisch contact opneemt, dan worden de gegevens die u ons doorgeeft bewaard voor maximaal 5 jaar. In het geval dat u contact met ons opneemt vanwege onze dienstverlening aan u of een project waaraan u deel (gaat) nemen, bewaren wij u gegevens tot maximaal 5 jaar na het eindigen van de klantrelatie en/of het project.
Authenticatie
Wij maken gebruik van digitale certificaten en/of accounts om de identiteit van organisaties en hun werknemers die gebruik maken van onze dienstverlening ta valideren. Bij het verstrekken en aanmaken van certificaten en accounts worden persoonsgegevens verwerkt, zoals uw NAW-gegevens en e-mailadres. Deze gegevens worden verwerkt om de overeenkomst met onze opdrachtgever(s) uit te kunnen voeren en worden tot maximaal 5 jaar na het eindigen van de klantrelatie of het project bewaard.
Logging
Zowel het bezoeken van onze website als het gebruik maken van onze software worden gegevens bijgehouden in tekstbestanden, oftewel logbestanden. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan uw IP-adres. Dit doen wij uitsluitend voor technische doeleinden, waaronder het verlenen van ondersteuning bij issues. Het logbestand van de website wordt één maand bewaard en de overige logbestanden maximaal twee jaar. Deze gegevens worden op basis van ons gerechtvaardigd belang verwerkt. De gegevens zijn namelijk nodig om onze computersystemen te laten functioneren, beveiligen, beschermen, monitoren en te verbeteren.
Werving van nieuwe medewerkers
Als u ons via e-mail of LinkedIn benadert over een vacature of ons een open sollicitatie stuurt, worden de door u aan ons toegestuurde persoonsgegevens verwerkt. Dit kunnen onder andere uw NAW-gegevens, e-mailadres en telefoonnummer zijn. De door u opgegeven gegevens hebben wij nodig om uw sollicitatie te kunnen behandelen en worden grond van ons gerechtvaardigd verwerkt. Uw gegevens worden verwijderd binnen 4 weken na afronding van de sollicitatieprocedure(s).
Publicatie en Verstrekking aan derden
Wij verstrekken alleen gegevens aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u, met een van onze opdrachtgever(s) of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Daarnaast geeft ZorgTTP géén gegevens door aan derden buiten de Europese Unie.
Geautomatiseerde besluitvorming
Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming of profilering.
Gebruik cookies of vergelijkbare technieken
Onze website maakt geen gebruik van cookies of daarmee vergelijkbare technieken.
Websites van derden
Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van andere partijen dan ZorgTTP die met behulp van (hyper)links met onze website zijn verbonden. Hierbij kunt u denken aan onze profielen op sociale media zoals LinkedIn. Wij kunnen niet garanderen dat andere partijen op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u daarom aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens u hiervan gebruik maakt.
Beveiliging
Wij nemen technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Dit doen wij volgens de wet, richtlijnen en geldende best practices.
- Een voorbeeld van een door ons genomen technische maatregel is dat we gebruik maken van beveiligde verbindingen (Transport Layer Security of TLS). Dit zorgt ervoor dat alle informatie die op en neer gaat tussen u en onze website wordt afgeschermd wanneer u uw persoonsgegevens invoert.
- Een voorbeeld van een door ons genomen organisatorische maatregel is dat alleen onze bevoegde medewerkers uw gegevens mogen inzien. Zij mogen dit alleen als dit echt nodig is voor duidelijke en specifieke doeleinden.
Uw privacyrechten
U heeft de volgende rechten:
- Recht op inzage: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: u heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, te corrigeren of aan te vullen als deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht om uw toestemming in te trekken: u kunt uw toestemming altijd eenvoudig intrekken. Hoe u dit doet wordt hieronder beschreven.
- Recht van bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
- Recht op verwijdering: u kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien dit technisch mogelijk is, heeft u het recht om ons te verzoeken om de persoonsgegevens die wij van u verwerken over te dragen aan iemand anders.
- Recht op beperking van de verwerking: u heeft het recht om ons te verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegevens (tijdelijk) te beperken. Dit houdt in dat wij (tijdelijk) minder gegevens van u verwerken.
Wanneer u gebruik wilt maken van één of meerdere van deze rechten, kunt u een e-mail sturen naar onze Functionaris Gegevensbescherming via FG@zorgttp.nl. U kunt uw verzoek ook per brief sturen naar:
ZorgTTP
De Bouw 127
3991SZ Houten
Om er zeker van te zijn dat een verzoek door u is gedaan, kunnen wij u vragen om een kopie van uw identiteitsbewijs met uw verzoek mee of na te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Deze maatregel is ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk en uiterlijk binnen vier weken op uw verzoek. Een reactie up uw verzoek kan inhouden wat wij wel, gedeeltelijk of niet gehoor geven aan uw verzoek. In het geval van het gedeeltelijk of niet toekennen van uw verzoek zullen wij dit uitgebreid toelichten.
Klacht indienen
Als u vragen heeft of een klacht wilt indienen over het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u contact met onze Functionarissen Gegevensbescherming opnemen via FG@zorgttp.nl. Een Functionaris Gegevensbescherming neemt uw vraag of klacht in behandeling en neemt uiterlijk binnen 10 werkdagen contact met u op over de afhandeling. Als u van mening bent dat wij u niet op de juiste manier hebben geholpen kunt u opnieuw contact met ons opnemen. Ten slotte kunt u ook contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens om een klacht in te dienen.
Versie: 16 april 2025