Activatiecode

Nee, de activatiecode is slechts eenmalig te gebruiken.

categorie: Activatiecode

De activatiecode is 90 dagen geldig. Heeft u deze langer dan 90 dagen geleden ontvangen? Neem dan contact op met onze servicedesk.

categorie: Activatiecode

Vraag hier een nieuwe activatiecode aan.

categorie: Activatiecode

Certificaten

Ja, u kunt het certificaat opslaan in de cloud of op een USB-stick, zodat u het certificaat op verschillende werkplekken kunt gebruiken. Hiervoor heeft u ook het bijbehorende wachtwoord nodig.

categorie: Certificaten

U kunt hier een activatiecode aanvragen voor een nieuw certificaat.

categorie: Certificaten
  • Open de PVM
  • Klik op instellingen en vervolgens op het tabblad certificaat aanmaken
  • Voer de gegevens en de activatiecode in en archiveer het wachtwoord
  • Klik vervolgens op creëer certificaat
  • Uw certificaat is nu aangemaakt en gereed voor gebruik   
categorie: Certificaten

De door ZorgTTP uitgegeven certificaten zijn 3 jaar geldig.

categorie: Certificaten

Een digitaal certificaat is een computerbestand dat fungeert als een digitaal paspoort. Hiermee kunnen wij vaststellen dat een bestand van u afkomstig is.

categorie: Certificaten

PVM

Het is mogelijk om via email een bevestiging te ontvangen nadat u uw bestand heeft verstuurd.

Open hiervoor de PVM. Klik op de knop ‘Instellingen’ en ga naar het tabblad ‘Overig’.
Voer het emailadres in waarop u de bevestiging wilt ontvangen.
Sla de wijziging op.

In het vervolg zult u op het door u gekozen e-mailadres worden geïnformeerd zodra het bestand succesvol door ZorgTTP is ontvangen.

categorie: PVM

Het veilig verzenden van gegevens naar DIS werkt op basis van digitale certificaten. Wanneer zo’n certificaat niet in orde is, wordt een bestand niet geaccepteerd en toont de PVM DIS eerst een pop-up met een technische melding “Unexpected error in PVG”:

Vervolgens verschijnt de melding: “Er is een technisch probleem opgetreden.”

Deze situatie kan optreden als:
Het certificaat nog niet eerder is gebruikt en de activatiecode is verlopen;
De activatiecode al eens eerder is gebruikt. De code is voor eenmalig gebruik.

Het gebruik van een activatiecode luistert vrij nauw, denkt U daarom aan het volgende:
De activatiecode kan maar één keer worden gebruikt;
De activatiecode is 3 maanden geldig, U dient vóór het verstrijken van die periode een bericht in te sturen naar DIS.

Kortom;
Als U met de PVM een certificaat heeft aangemaakt en binnen 3 maanden een bericht naar DIS stuurt, dan zal de aanlevering technisch worden geaccepteerd.
Als u NA 3 maanden aanlevert, dan zal de hiervoor beschreven melding optreden wegens het verlopen van de activatiecode.

De oplossing hiervoor is: maak het certificaat opnieuw aan met een nieuwe en dus geldige activatiecode. Stuur vervolgens meteen de gegevens in.

U kunt telefonisch een nieuwe activatiecode bij ons aanvragen:
Telefoon: 030 – 63 78 708

categorie: PVM

Controleer of u verbinding heeft met het internet en controleer of uw virusscanner/firewall toestaat dat er verbinding wordt gemaakt met zorgttp.nl.

categorie: PVM

Raadpleeg de handleiding.

categorie: PVM

De foutmelding kan verschillende oorzaken hebben:

  • Controleer of u een geldig certificaat heeft
  • Controleer of u verbinding heeft met het internet en of uw virusscanner/firewall toestaat verbinding te maken met www.zorgttp.nl
  • Controleer of u schrijfrechten heeft in de map waar het kwaliteitsverslag wordt weggeschreven (dat is in dezelfde map als waar het bestand staat).

Neem voor meer informatie contact op met Servicedesk. Stuurt u in dat geval een print screen en de logfile mee (de logfile vindt u bij standaardinstallatie onder C\users\[naam]\ZorgTTP\[projectnaam]).

categorie: PVM

TRES

Neem contact op met servicedesk.

categorie: TRES

Ga naar de site en klik op wachtwoord resetten. Let op, controleer bij twee-traps inlog ook of de andere inloggegevens correct zijn ingevoerd.

categorie: TRES

 

Servicedesk

Telefoon: 030-63 78 708
Email: servicedesk@zorgttp.nl