Verzenden PVM DIS niet gelukt?

Het veilig verzenden van gegevens naar DIS werkt op basis van digitale certificaten. Wanneer zo’n certificaat niet in orde is, wordt een bestand niet geaccepteerd en toont de PVM DIS eerst een pop-up met een technische melding “Unexpected error in PVG”:

Vervolgens verschijnt de melding: “Er is een technisch probleem opgetreden.”

Deze situatie kan optreden als:
  • Het certificaat nog niet eerder is gebruikt en de activatiecode is verlopen;
  • De activatiecode al eens eerder is gebruikt. De code is voor eenmalig gebruik.
  
Het gebruik van een activatiecode luistert vrij nauw, denkt U daarom aan het volgende:
  • De activatiecode kan maar één keer worden gebruikt;
  • De activatiecode is 3 maanden geldig, U dient vóór het verstrijken van die periode een bericht in te sturen naar DIS.
 
Kortom;
Als U met de PVM een certificaat heeft aangemaakt en binnen 3 maanden een bericht naar DIS stuurt, dan zal de aanlevering technisch worden geaccepteerd.
Als u NA 3 maanden aanlevert, dan zal de hiervoor beschreven melding optreden wegens het verlopen van de activatiecode.
 
De oplossing hiervoor is: maak  het certificaat opnieuw aan met een nieuwe en dus geldige activatiecode. Stuur vervolgens meteen de gegevens in.
 
U kunt telefonisch een nieuwe activatiecode bij ons aanvragen:
Telefoon: 030 - 63 78 708
     
 

Bekijk de Sitemap.

‘Bij ZorgTTP ligt de lat hoog als het gaat om zorgvuldigheid en betrouwbaarheid en dat loont’